Rabu, 25 Januari 2017

Pos sahkan kakitangan Geng Tuah ditahan

Ainul Asniera
 
 


KUALA LUMPUR – Pos Malaysia Berhad (Pos Malaysia ) mengesahkan seorang kakitangan ditahan berhubung dakwaan JEN pembabitan dalam sindiket pemalsuan lesen dan dokumen-dokumen penting oleh ‘Geng Tuah’ yang tahan ditangkap polis.

Bagaimanapun, Pos Malaysia tidak dapat mengulas lanjut kerana kes itu masih dalam siasatan, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Pos Malaysia, Datuk Mohd Shukrie Mohd Salleh.

“Pos Malaysia akan menunggu hasil siasatan sebelum mengambil sebarang tindakan lanjut,” katanya dalam kenyataan di sini.

Tambahnya, buat masa ini Pos Malaysia sedang proaktif bekerjasama dengan pihak-pihak berkuasa relevan
untuk memberi kerjasama sepenuhnya dalam kes ini.

Pada masa sama, Pos Malaysia sedang mengambil pendekatan sepatutnya termasuk melaksanakan Standard Prosedur Operasi bagi mencegah aktiviti penipuan.

Beliau berkata, Pos Malaysia telah memberi taklimat dengan kakitangan supaya lebih berhati-hati dalam mengendalikan dokumen penting dokumen.

“Kami juga akan berbincang dengan pihak berkuasa yang berkaitan untuk mencari langkah-langkah lebih ketat untuk berurusan dengan taktik pemalsuan, dan jika perlu, menyemak semula SOP sedia ada,” ujarnya.

Memandangkan kes ini, syarikat itu telah sekali lagi diberi taklimat dengan kakitangan kami untuk lebih berhati-hati dalam menangani penting dokumen.

“Kami juga akan berbincang dengan pihak berkuasa yang berkaitan untuk mencari langkah-langkah yang lebih ketat untuk berurusan dengan yang baru taktik pemalsuan, dan jika perlu, menyemak semula SOP sedia ada,” tambahnya.

Pos Malaysia turut mengalu-alukan sebarang maklum balas daripada orang ramai berhubung dengan meningkatkan kualiti produk dan servis penghantaran.

Sebarang pertanyaan atau komen boleh disalurkan kepada terdekat Pos Malaysia Outlet atau hubungi Khidmat Pelanggan menerusi PosLine di 1-300-300-300 atau e-mel kepada care@pos.com.my. – MalaysiaGazette


Tiada ulasan: