Sabtu, 28 Januari 2017

Ingkar arahan, 3 kenderaan hanyut cuba redah jalan banjir

MALAYSIAKINI


Akibat tidak mendengar nasihat orang kampung serta mengambil mudah arahan pihak berkuasa, dua kereta Perodua Myvi dan sebuah lori hanyut dibawa arus deras ketika cuba menyeberangi Jalan Bukit Senggeh, di Segamat malam tadi.

Ketua Polis Daerah Segamat Supt Raub Selamat berkata polis menerima laporan berkaitan kejadian yang berlaku secara berasingan dalam tempoh 8.30 malam hingga 4 pagi tadi.

"Saya harap pengguna jalan raya mematuhi arahan yang telah dikeluarkan oleh pihak berkuasa dan tidak mengambil mudah amaran tidak melintasi jalan yang dinaiki air banjir," katanya ketika dihubungi.

Sementara itu, menurut seorang saksi Mohd Suhaimi Jantan, 27, jalan utama yang menghubungkan Bukit Kepong dan Segamat itu mula dinaiki air sejak tiga hari lepas.

"Pihak berkuasa dan penduduk telah letak papan tanda amaran arus deras, namun ada yang berdegil mahu meredah jalan ini," katanya kepada pemberita hari ini.

Menurutnya kejadian pertama membabitkan kereta Myvi dipandu seorang lelaki berusia 40-an sekitar jam 8.30 malam, manakala kejadian kedua dan ketiga pada jam 3.45 pagi membabitkan sebuah lori yang membawa muatan kelapa sawit dan sebuah Myvi.

"Lori itu cuba meredah air namun tersangkut manakala perodua Myvi yang berada di belakang lori itu pula cuba membuat pusingan-U tetapi kedua-dua kenderaan dihanyutkan arus sebelum tersangkut pada pokok di tepi jalan," katanya.

Menurut Mohd Suhaimi kesemua pemandu dan penumpang tiga kenderaan terbabit selamat setelah sempat keluar daripada kenderaan masing-masing.- Bernama


Tiada ulasan: