Selasa, 31 Januari 2017

Hadi tak hadir pertemuan PAS-PPBM Khamis ini

 
Bagaimanapun, timbalan presiden PAS memaklumkan pertemuan itu mendapat restu Hadi.


tuan-ibrahim-hadi-pas-bersatu


PETALING JAYA: Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak akan menyertai pertemuan parti Islam itu bersama Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) pada Khamis ini untuk membincangkan kerjasama antara kedua-dua parti pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Perkara itu dimaklumkan, timbalan presidennya Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan ahli jawatankuasa PAS lain akan mewakili parti itu.

Katanya, Hadi tidak menyertai perbincangan tersebut kerana tidak terlibat dalam jawatankuasa perbincangan, bagaimanapun beliau merestuinya.

“Yang akan menyertai perjumpaan PAS dan PPBM ialah saya sendiri, Setiausaha Agung Datuk Takiyudin Hassan, Naib Presiden Idris Ahmad serta 2 lagi jawatankuasa PAS yang lain,” katanya ketika dihubungi FMT.

Hadi sebelum ini bertegas menolak kerjasama dengan DAP pada PRU akan datang, tetapi masih terbuka terhadap sebarang kemungkinan dengan PPBM.

Semalam PPBM dalam kenyataan berkata parti itu tetap bertemu PAS walaupun akar umbi parti marah susulan penghinaan PAS terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad.

PAS turut mensasarkan memenangi sekurang-kurangnya 40 kerusi Parlimen pada PRU akan datang

Tiada ulasan: