Rabu, 31 Oktober 2012

PAS minta statistik samun bersenjata 2007-2011

Harakahdaily,
 
KUALA LUMPUR: Mohd. Nasir Zakaria [PAS-Padang Terap] minta Menteri Dalam Negeri menyatakan statistik samun bersenjata dari tahun 2007 hingga 2011; dan anggaran kerugian akibat samun dan jumlah tangkapan mengikut tahun.
 
Pertanyaan bagi jawab lisan itu dikemukakan beliau pada persidangan Dewan Rakyat, hari ini.

Lain-lain ahli Parlimen PAS yang turut mengemukakan soalan hari ini seperti di bawah.

Siti Zailah Mohd. Yusoff [Rantau Panjang] minta Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat menyatakan jumlah terkini rumah perlindungan wanita yang dibiayai oleh Kerajaan dan berapakah peruntukan yang telah disediakan setiap tahun.

Dr. Mujahid Yusof Rawa [Parit Buntar] minta Menteri Pelajaran menyatakan perkembangan Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) untuk UPSR dan PMR.

Dr. Dzulkefly Ahmad [Kuala Selangor] minta Menteri Kewangan menyatakan berapakah hutang terkumpul isi rumah nisbah KDNK dan berapakah jumlah hutang tak berbayar (NPL) isi rumah dalam sistem perbankan sehingga kini.

Nasharudin Mat Isa [Bachok] minta Perdana Menteri menyatakan apakah aktiviti aktiviti YADIM dan berapakah jumlah mereka yang telah memeluk Islam hasil daripada usaha mereka.

Datuk Mahfuz Omar [Pokok Sena] minta Perdana Menteri menyatakan perbelanjaan pengurusan Tabung Haji untuk tahun 2009, 2010 dan 2011 seperti berikut:-

(a) elaun, gaji dan kemudahan-kemudahan yang diberikan kepada Ahli Lembaga Pengarah (TH); dan
(b) gaji, elaun dan kemudahan lain serta terma-terma perjawatan yang dinikmati oleh pihak pengurusan tertinggi TH mengikut pecahan gred dan pangkat.

Tiada ulasan: