Rabu, 31 Oktober 2012

Jelajah bongkar skandal Scorpene ke Johor

Harakahdaily,
 
KUALA LUMPUR: Siri jelajah membongkar rahsia pembelian Scorpene anjuran Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dan Suara Rakyat Malaysia (Suaram) akan diteruskan ke Johor, 4 November ini.

Ceramah Perdana Jelajah “Le Tour De Scorpene” Zon Selatan akan diadakan di Perkarangan Pejabat Parti Keadilan Rakyat Cabang Pasir Gudang, Jalan Betik 1, Taman Kota Masai, Pasir Gudang bermula jam 9 malam.

Selain Penyelaras SAMM, Badrulhisham Shahrin, ceramah akan turut menampilkan tokoh politik anak muda iaitu Ketua Pemuda PAS Johor, Suhaizan Kaiyat, Ketua Pemuda DAP Johor, Tan Hong Pin dan Penyelaras Parlimen PKR MuarPenyelaras Parlimen PKR Muar, Nor Hizwan Ahmad.

Mereka akan duduk sepentas dengan Pengerusi PKR Negeri Johor, Chua Jui Meng, Pengerusi Eksekutif Suaram, Cynthia Gabriel dan peguam Suaram, Fadiah Nadwa Fikri.

Sebelum itu, pada sebelah petangnya,  akan diadakan taklimat tertutup yang dihadiri pemimpin Pakatan Rakyat serta wakil badan bukan kerajaan (NGO).

Taklimat yang bermula jam 2 petang di Pejabat Majlis Pimpinan PKR Negeri, Bandar Baru Uda itu menyasarkan sekurang-kurangnya 250 penceramah sekitar Johor yang akan menguasai isu ini.

Taklimat akan menggunakan video untuk mendedahkan semua fakta dan dokumen berkaitan manakala semua peserta akan mendapat kit ceramah lengkap mengenai isu ini yang mengandungi fakta serta bahan bukti bagi membolehkan mereka menerangkan kepada orang ramai.

Tiada ulasan: