Selasa, 3 Januari 2017

Rafizi jangka perumahan Warga Felda alami kerugian RM193juta

 MALAYSIA DATELINE
Rafizi Ramli Rafizi Ramli Pengerusi Felda Tan Sri Isa Samad didesak mendedahkan secara terperinci semua kontraktor yang telah dianugerahkan kontrak untuk pembinaan perumahan warga Felda di seluruh negara yang bernilai RM193 juta.

Naib Presiden PKR Rafizi berkata, ia bertujuan agar rakyat mendapat maklumat tepat  mengenai kontraktor terbabit.

"Saya telah berhubung dengan aktivis Felda di seluruh negara untuk menunjukkan satu persatu bagaimana beberapa projek perumahan Felda hanya tinggal papan tanda dan ada juga yang terbengkalai.

"Saya rujuk kepada mukasurat 204 dari Penyata Kewangan Felda yang diaudit bagi tahun berakhir 31 Disember 2014 dan jawapan parlimen yang diberikan oleh menteri berkenaan soalan saya mengenai perumahan Felda pada 2 Disember 2015, yang saya sertakan bersama.

"Saya ingin menyampaikan kepada warga Felda bahawa kerugian sebanyak RM193 juta telah pun dicatatkan di dalam Penyata Kewangan Felda," ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.


Kata Rafizi lagi perbelanjaan yang telah dibuat tidak sepadan dengan kemajuan pembinaan rumah warga Felda.

Selain perbelanjaan itu telah diperuntukkan sebagai kerugian

Dan sejumlah RM193 juta yang sepatutnya boleh membina sekitar 4,800 rumah kos rendah untuk warga Felda juga hangus begitu sahaja, dakwa Rafizi yang juga Ahli Parlimen Pandan.

Tiada ulasan: