Ahad, 22 Januari 2017

Gerakan sedia tukar empat kerusi untuk hadapi PRU 14

Bernama ·


MAH: Kami sudah di peringkat akhir menetapkan untuk empat kerusi sedia ditukar baik di Dewan Undangan Negeri mahu pun Parlimen.
MAH: Kami sudah di peringkat akhir menetapkan untuk empat kerusi sedia ditukar baik di Dewan Undangan Negeri mahu pun Parlimen.

PUTRAJAYA – Gerakan bersedia menukar empat kerusi dengan parti komponen Barisan Nasional (BN) lain untuk pilihan raya umum ke-14, kata Presidennya Mah Siew Keong.

Kenyataan Mah, yang juga Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, itu senada dengan keputusan Setiausaha Agung MCA Ong Ka Chuan yang dilaporkan bersedia untuk melakukan pertukaran atau pinjaman kerusi di Pulau Pinang.

Tanpa menamakan kerusi terbabit, Mah berkata pertukaran itu melibatkan kerusi di Dewan Undangan Negeri dan Parlimen di Pulau Pinang serta negeri lain.

Beliau berkata perkara itu telah dibincang bersama dengan parti komponen BN yang lain iaitu Umno, MCA dan MIC namun keputusan mengenainya masih tertakluk

kepada persetujuan Pengerusi BN iaitu Najib Razak.

“Kami sudah di peringkat akhir menetapkan untuk empat kerusi sedia ditukar baik di Dewan Undangan Negeri mahu pun Parlimen,” katanya kepada pemberita selepas majlis perhimpunan bulanan kementerian itu di sini hari ini.

Mah berkata pertukaran empat kerusi terbabit akan diumumkan selepas mendapat persetujuan perdana menteri.

Ong sebelum ini dilaporkan berkata MCA Pulau Pinang tidak akan membantah jika berlaku pertukaran atau pinjaman kerusi melibatkan parti berkenaan dengan parti komponen BN lain demi memastikan kemenangan BN di negeri itu pada PRU14.

Tiada ulasan: