Sabtu, 20 Jun 2015

30 motosikal, 1 kereta di Sungai Ara terbakar

ANTARAPOS.COM


Post Pic
 
 
 
GEORGETOWN: Sebanyak 30 motosikal milik sebuah kedai motosikal yang diletakkan di hadapan kedai itu di Jalan Datuk Ismail Hashim, Sungai Ara dekat sini hangus terbakar dalam kejadian awal pagi ini.
 
Jurucakap Balai Bomba dan Penyelamat Bayan Baru berkata, sebuah kereta milik pemilik kedai itu turut hangus dalam kejadian itu.
 
Katanya, pihak bomba menerima panggilan kecemasan pada 3.58 pagi dan apabila tiba di tempat kejadian kira-kira enam minit kemudian api sedang marak.
 
"Pihak bomba berjaya mengawal kebakaran daripada merebak ke kedai motosikal itu dan kedai-kedai lain berhampiran kira-kira lima minit kemudian dan kebakaran dipadamkan sepenuhnya setengah jam kemudian," katanya ketika dihubungi hari ini.
 
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Barat Daya, Supt Lai Fai Hin, ketika dihubungi berkata pihaknya sudah menerima laporan berhubung kejadian kebakaran itu dan siasatan sedang dijalankan.
 
"Pihak polis bekerjasama dengan forensik bomba untuk mengenal pasti punca kebakaran berkenaan sama ada ia adalah perbuatan khianat," katanya. -


Tiada ulasan: