Ahad, 16 September 2018

Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz dan Datuk Seri Dr Shahidan Kassim boleh berkempen untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim




Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz dan Datuk Seri Dr Shahidan Kassim boleh berkempen untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Port Dickson yang bakal diadakan.

Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, berkata tiada keperluan untuk parti itu mengambil tindakan terhadap dua ahli Parlimennya itu yang akan berkempen untuk PKR.

Sebaliknya menyifatkan sokongan mereka kepada Presiden PKR itu bersifat peribadi dan tidak mewakili UMNO serta Barisan Nasional (BN).

“Apa perlunya (tindakan tatatertib)? Saya tidak nampak ada permasalahan dan saya sering meraikan perbezaan pendapat dalam UMNO,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media sebelum mengadakan pertemuan dengan barisan kepimpinan UMNO negeri di Kuala Terengganu, pada Sabtu.

Hadir sama, Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Datuk Seri Mahdzir Khalid; Setiausaha Agung, Tan Sri Anuar Musa serta Ahli Majlis Tertinggi, Datuk Lokman Noor Adam.
Ahmad Zahid sebelum itu sempat menghadiri Muktamar Tahunan PAS ke-64 di Stadium Tertutup Gong Badak, di sini.

Dalam pada itu, beliau berkata, langkah UMNO menjalin kerjasama politik dengan PAS tidak menjejaskan keharmonian parti komponen Barisan Nasional (BN) walaupun ada segelintir pemimpin MCA melahirkan rasa kurang senang dengan hubungan ‘mesra’ itu.

“Saya kerap kali mengadakan perbincangan dengan Presiden MCA (Datuk Seri Liow Tiong Lai) serta Timbalannya (Datuk Seri Dr Wee Ka Siong) dan mereka sangat matang dan besikap rasional.

“Biarpun ada kepimpinan mereka membuat kenyataan negatif terhadap hubungan ini, mereka faham ia kerjasama politik dan tak akan jejaskan BN,” katanya.




Tiada ulasan: