Ahad, 3 Februari 2013

Lebih ramai calon bukti Pakatan memartabat wanita – Anwar

Nazar Hashim

SEBERANG JAYA : Pakatan Rakyat akan menampilkan ramai calon wanita pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 sebagai menghargai jasa dan pengorbanan mereka, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Anwar di Seberang Jaya

“Kita yakin dengan kekuatan yang ada pada wanita. Sebagai bukti, Pakatan akan mengetengah ramai calon wanita pada PRU 13.

“Kita yakin wanita Pakatan mampu untuk membawa pembaharuan dalam negara jika diberi ruang berbuat demikian,” katanya pada Himpunan Kebangkitan Wanita Pakatan di tapak ekspo Seberang Jaya, Seberang Perai Tengah 1 Februari lalu, yang dihadiri kira-kira 1,000 orang.

Anwar berkata, Pakatan tidak ketandusan pimpinan wanita, malah keupayaan mereka pernah teruji dari segi ketahanan mental dan fizikal khususnya ketika berdepan provokasi parti lawan.

Antara mereka yang hadir di tapak ekspo, s.jaya

Ketua Umum KEADILAN itu, sebaliknya membidas kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak tidak menghargai kemampuan wanita dalam negara ini hingga tergamak menjadi Menteri Pembangunan Hal Ehwal Wanita.

Katanya, Najib bukan saja tidak mempercayai kemampuan di kalangan pimpinan wanita Umno dan BN, sebaliknya tidak memberi ruang kepada mereka untuk menerajui kementerian yang melibatkan kepentingan wanita.

“Pakatan sama sekali tidak akan mengikut jejak sumbang yang dilakukan Najib dalam usaha memartabat kedudukan wanita dalam negara ini,” katanya.

Tiada ulasan: