Ahad, 21 Disember 2008

Lima cara untuk pengundi PRK Kuala Terengganu buat semakan maklumat

MALAYSIA TODAY


Daftar Pemilih Pilihan Raya yang diwartakan pada 5 Disember lalu akan digunakan untuk Pilihan Raya Kecil Kuala Terengganu 17 Januari ini.

Setiausaha Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Dato' Ngah Senik dilaporkan Bernama sebagai berkata, daftar pemilih tersebut mengandungi 80,229 pemilih, terdiri daripada 79,194 pemilih biasa dan 1,035 pemilih pos.

Menurut beliau, semua pemilih boleh menyemak maklumat pengundian mereka termasuk nama pusat mengundi, nombor tempat mengundi (saluran) dan nombor siri pemilih menerusi laman web rasmi SPR iaitu www.spr.gov.my.

"SPR juga ada menyediakan khidmat Sistem Pesanan Ringkas (SMS) dengan kerjasama Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU).

"Perkhidmatan ini mula beroperasi hari ini sehingga 17 Januari depan dan setiap sms dikenakan caj sebanyak 35 sen," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Ngah berkata, pemilih perlu menaip SPR NO KAD PENGENALAN dan menghantar SMS itu ke nombor 15888 untuk mendapat maklumat yang mereka inginkan.

"Selain itu, mereka juga boleh membuat penyemakan di bilik gerakan Pejabat Pilihan Raya Negeri dengan menghubungi talian 09-6221218 atau 09-6236161 mulai pukul 8 pagi sehingga 12 malam setiap hari bermula hari ini hingga 17 Januari depan," katanya.

Tiada ulasan: