Ahad, 21 Disember 2014

Palanivel 'ayahanda' samseng, kata Muneandy

MALAYSIAKINI


 


Walaupun mengkritiknya, hakikatnya Presiden MIC Datuk Seri G Palanivel sendiri seorang “ayahanda samseng dan ganas” dalam parti itu, kata seorang anggota jawatankuasanya Datuk N Muneandy.

Dalam kenyataannya kerasnya hari ini, Muneandy, berkata Palanivel memberi habuan terhadap pihak yang terlibat menyingkirkan bekas presiden Datuk Seri S Samy Vellu sebelum ini.

“Palanivel menganugerahkan mereka kedudukan dan ini petunjuk jelas terhadap dukungannya terhadap amalan samseng dan ganas,” katanya anggota MIC Ampang itu.

Palanivel sebelum ini menyelar kekecohan yang berlaku dalam persidangan tergempar MIC pada Khamis sebagai “samseng dan ganas” terhadap pihak yang mahukannya berundur.

'Seribu orang sokong saya'


Sementara itu, dalam perkembangan berkaitan, Palanivel dilaporkan berkata, “lebih daripada seribu” orang hadir bagi menunjukkan sokongan padanya.

Beliau berkata demikian walaupun ramai hadirin hari itu menuntut beliau meletakkan jawatan.

Palanivel memberitahu The Star bahawa kesemua bahagian dan pengerusi negeri turun selepas mesyuarat jawatankuasa pusat khas berhubung pemilihan semula parti mendudukungnya.

“Parti kami sangat kuat, lebih 1,000 orang turun menyokong saya, semua MIC bahagian dan pengerusi negeri ada di situ.

“Ada sekumpulan kecil buat hu hah, keganasam dan perbuatan samseng – kita mesti tahu siapa mereka ini.

“Mereka cuba provok kita, kumpulan saya mahu bertindak tetapi mereka tidak lakukan, mereka diam saja,” Palanivel dipetik sebagai berkata kepada akhbar itu.

Tiada ulasan: