Khamis, 14 Februari 2013

ATM kesan warga asing ceroboh negara

KHAIRIL ANWAR MOHD AMIN

BAGAN SERAI - Angkatan Tentera Malaysia (ATM) mengenal pasti terdapat sekumpulan warga asing disyaki dari Filipina yang memakai tanda celoreng dan berjubah telah melakukan pendaratan di kawasan perairan pantai Lahad Datu, Sabah semalam.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, beliau telah mengarah Panglima Angkatan Tentera Malaysia (ATM) bekerjasama dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM) bagi memastikan tindakan segera diambil bagi menentukan pertahanan dan keselamatan negara berada pada tahap maksimum.

“Kita tidak mahu  sebarang unsur pendedahan mengenai pertahanan negara berlaku di mana-mana kawasan di negara ini termasuk di Lahad Datu, Sabah,” katanya kepada media selepas menerima memorandum menyatakan sokongan kepada Barisan Nasional (BN) dan pemimpin kerajaan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) oleh 28 NGO Bagan Serai di sini petang tadi.

Dr Ahmad Zahid berkata, pihaknya meminta kerjasama daripada kerajaan negara tersebut untuk menyelesaikan perkara itu.

“Saya akan mengarahkan Panglima ATM mengeluarkan kenyataan rasmi dan terperinci mengenai kejadian itu dalam masa terdekat,” katanya.

Tiada ulasan: