Khamis, 4 Oktober 2012

RM180,000 Bina Dataran Anak Muda Di Pandan




PANDAN : Sebanyak RM 180,000 diperuntukkan melalui Geran Selangorku untuk membina Dataran Anak Muda di kawasan padang perumahan Pandan Jaya 3 di sini.

Dengan siapnya projek itu pada awal Disember ini, ia akan memberikan kemudahan kepada generasi muda beriadah dan melakukan aktiviti kesukanan.

Adun Chempaka, Iskandar Abdul Samad berkata, gelanggang futsal, badminton dan takraw dan beberapa kemudahan akan dibangunkan dan dinaiktaraf.

“Kita sebenarnya memohon peruntukkan yang lebih tinggi untuk pembinaan ini namun setakat ini hanya ini yang diluluskan,” ujar Iskandar semasa turun padang melihat kerja-kerja dilakukan.

Pengerusi Penggerak Belia Tempatan (PeBT) Zon 24, Mohd Zamazan Jamaluddin berkata, Dataran Anak Muda yang dibangunkan ini terletak di lokasi strategik kerana terdapat ramai remaja dan belia yang mengarapkan kemudahan riadah.

“Di sini terdapat 80 unit blok rumah yang mana ada pangasapuri kos rendah dan sederhana dan ianya akan menjadi satu tempat kepada anak muda di kawasan ini untuk beriadah,” katanya.

Ujarnya,apabila projek ini siap satu majlis kenduri kesyukuran akan diadakan bagi meraikan kejayaan pembinaan dataran anak muda itu.

“Dengan siapnya nanti ia akan mengelakkan remaja dan belia daripada melakukan aktiviti tidak berfaedah,” ujarnya.


Tiada ulasan: