Isnin, 22 Oktober 2012

Masyarakat Cina sertai dialog Negara Berkebajikan PAS

Zulkifli Sulong,
 
KLUANG: PAS Johor buat kali keduanya mengadakan majlis dialog dengan masyarakat Cina di negeri ini yang dibuat melalui Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP).

Lebih 50 peserta yang terdiri dari kalangan orang Cina di bandar ini menyertai majlis dialog itu.

Dengan diketuai oleh Pesuruhajaya PAS Johor, Dr Mahfodz Mohamad, PAS secara berterus terang dan bersemuka dengan masyarakat Cina bagi menerangkan dasarnya.

"Ini kali kedua kita bua majlis sebegini selepas kita adakan di Johor Bharu sebelum ini untuk zon selatan," kata Dr Mahfodz ketika memberikan ucapan aluan-aluannya di majlis yang dinamakan Dialog PAS dan Negara Kebajikan itu.

Beliau berkata, PAS Johor akan mengadakan sekali lagi dialog sebegini untuk zon utara Johor pula.

Dialog untuk memberikan kefahaman tentang perjuangan PAS ini diadakan di tengah-tengah pemimpin MCA melalui presidennya, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek semakin galak menyerang hukum Islam iaitu hudud.

"Berbeza kita dengan Umno. Kita mahu semua rakan kita memahami perjuangan yang dibawa oleh PAS agar tidak berlaku salah faham," kata Dr Mahfodz.

Selain Dr Mahfodz, AJK PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad yang merupakan salah seorang yang terlibat dalam membuat draf konsep Negara Berkebajikan PAS turut serta di majlis ini.

Pemimpin DHPP termasuk ketuanya, Hu Pang Chaw, Ketua Pemuda PAS Johor, Suhaizan Kaiat dan Yang Dipertua PAS Kluang, Khairul Faizi turut serta dalam majlis dialog ini.

Tiada ulasan: