Jumaat, 20 April 2018

PAS Selangor Sindir ‘Lakonan’ Azmin Naik Grab






Pesuruhjaya PAS Selangor Sallehin Mukhyi malam ini menyindir lakonan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang berdrama tidak mahu menggunakan aset kerajaan negeri sepertimana pulang menaiki Grab selepas memulangkan kereta rasmi kerajaan negeri.

Namun, dalam masa sama Sallehin berkata PKR masih berterusan menggunakan aset pihak kerajaan tempatan (PBT).


“Boleh jadi untuk menunjuk integriti dengan memulangkan kereta, balik naik Grab, hari ini menggunakan harta milik PBT

“Kita tengok lakonan mereka malam ini dan terus fokus dengan maksud dan niat kita,” kata Sallehin dalam ucapannya di majlis pengumuman calon PAS bagi PRU14.

Sementara itu, Pengarah Pilihan Raya PAS Selangor, Roslan Shahir Mohd Shahir berkata PKR mengamalkan double standard apabila melarang parti lain menggunakan aset kerajaan negeri sedangkan parti mereka sendiri bebas menggunakannya.

“Apabila PAS memohon untuk menggunakan kemudahan awam di bawah PBT , pihak-pihak tertentu merujuk surat pekeliling YB SU Kerajaan Negeri Selangor bertarikh 4 April 2018 yang melarang penggunaan kemudahan awam termasuk dewan dan kawasan lapang milik PBT Selangor bagi parti-parti politik sepanjang musim PRU ke 14 ini.

“Larangan itu ditandatangan sendiri oleh Dato Mohd Amin Ahmad Ahya selaku SUK Selangor.

“Malam ini PAS Selangor terpaksa menyewa dewan milik persendirian untuk majlis pengisytiharan calonnya kerana menghormati larangan itu.

“Tiba- tiba PH dilaporkan akan menggunakan Stadium Kuala Selangor 23 April ini untuk program parti mereka.

“Adilkah begini?,” soalnya dalam Facebook.

Tiada ulasan: