Isnin, 30 April 2018

AZMIN BERHENTILAH MENYALAK – AZWAN




Sebaik pentas kempen dibuka pada Sabtu, selebriti kontroversi, Azwan Ali hari ini terus membelasah abangnya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang mempersoalkan jika beliau diupah untuk bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Antarabangsa.

Azwan yang dikenali sebagai Diva AA, berkata kenyataan Azmin itu sebaliknya mencerminkan dirinya sebagai seorang pemimpin yang terdesak, yang berharap untuk kekal di DUN Bukit Antarabangsa.

“Sayang sekali! Ini membuktikan kamu (Azmin) seorang yang malang. Calon yang terdesak. Beliau sudah membuktikan pemikiran kelas bawahannya. Berhenti menyalak. Dosa kamu di tangan saya.

“Diva AA adalah peguam profesional. Tutup mulut kamu sebelum saya saman kamu (Azmin),” kata graduan bidang undang-undang itu, yang juga mendakwa beliau mengetahui banyak rahsia abangnya.

Azwan berkata, beliau memilih untuk bertanding sebagai calon Bebas di Bukit Antarabangsa untuk menghalang rakyat Selangor daripada terus menerus diperbodohkan oleh Mohamed Azmin, yang juga Menteri Besar sementara dan Timbalan Presiden PKR.

Tambahnya, Mohamed Azmin yang mentadbir Selangor tidak mengotakan janji yang dibuatnya kepada orang ramai.

“Ia hanyalah janji, yang kita lihat tidak dikotakan. Saya juga akan berusaha untuk menghentikan perbuatan politik rasuah termasuk yang ada dalam kerajaan.

“Selain itu, saya (mahu) segera menghentikan krisis air di Selangor. Pemimpin sebelum ini bodoh sombong. Mereka bodoh tetapi bersikap ego,” kata pengacara televisyen itu kepada NSTP.




Terdahulu, ketika diminta mengulas tentangan daripada adiknya, Azwan di DUN Bukit

Antarabangsa, Mohamed Azmin mempersoalkan agenda Azwan untuk bertanding demi rakyat atau sekadar mengikut telunjuk segelintir pihak.

“Sesiapa pun boleh bertanding kerana akhirnya kena serahkan kepada kebijaksanaan rakyat untuk membuat pilihan.

“Soalnya sekarang apakah calon itu (Azwan) serius untuk mengangkat suara rakyat atau diupah, dihantar untuk tujuan tertentu?

“Pengundi hari ini, khususnya golongan milenium amat matang dan mereka mahukan wakil atau parti yang boleh membentuk kerajaan.

“Apa sekali pun, kehadiran Azwan tidak menjejaskan langsung gerak kerja saya,” katanya.


Tiada ulasan: