Selasa, 29 September 2015

Muhyiddin tepis spekulasi bekerjasama dengan Dr M

Kow Gah Chie


 


Bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menepis spekulasi bahawa beliau berkerjasama dengan Tun Dr Mahathir Mohamad menentang Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

"Saya pergi ke persidangan terbaru mengenai keamanan dunia di Bosnia (Herzegovina) untuk bercakap mengenai peranan Malaysia membantu Bosnia," katanya sewaktu tiba di Kuala Lumpur daripada Jeddah.

"Jadi ia adalah alasan saya pergi (ke Sarajevo)," katanya lagi.

Timbalan presiden Umno itu ditanya mengenai beliau dan Dr Mahathir muncul di khalayak di Saravejo pada 21 September yang mengundang spekulasi bahawa mereka bersama-sama menentang Najib.

Muhyiddin juga berkata beliau akan memberi komen berhubung penahanan bekas naib ketua bahagian Umno Batu Kawan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dalam masa terdekat.

"Saya akan memberikan kenyataan lengkap pada masa yang sesuai," katanya kepada pemberita sebelum meninggalkan lapangan terbang bersama isterinya Noraini Abdul Rahman.

Beliau enggan mengulas ketika ditanya sama ada bimbang akan ditahan bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012 (SOSMA) seperti yang berlaku pada Khairuddin.

Tiada ulasan: