Isnin, 28 September 2015

Gesa sebarkan dasar perjuangan Pas

Pas


TUMPAT – Pendokong Pas perlu menjadi seperti ‘televisyen Pas’ di kedai kopi bagi menerangkan dasar perjuangan parti itu.

Naib Presidennya, Idris Ahmad berkata, mereka adalah jentera penerangan yang bercakap di tempat tumpuan ramai untuk memberitahu kepada masyarakat mengenai dasar perjuangan Pas yang tidak pernah berubah.

Menurutnya, Pas yang memberi kesejahteraan kepada semua kaum, sama sekali menolak politik perkauman dan keadaan yang boleh menimbulkan huru-hara kerana Islam tidak mengizinkan menindas serta bertindak zalim walaupun kepada bukan Islam.

“Sebab itu Pas dengan tegas mengatakan tidak terlibat dalam perhimpunan baju merah pada 16 September lalu. Walaupun pimpinan Umno ajak Pas menyertainya, tetapi kita kata tidak kerana ajaran Islam bukan macam itu,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ceramah sempena Perasmian Bangunan Wisma Purnama di Kampung Belukar, Wakaf Bharu, malam kelmarin. Turut berceramah, Timbalan Ketua Pemuda Pas Malaysia, Khalil Hadi.

Hadir sama, Adun Wakaf Bharu, Datuk Che Abdullah Mat Nawi.

Dalam pada itu, Idris berkata, sejak 1990, semua kaum di negeri ini termasuk Cina, India mahupun Siam terus memberi sokongan kepada Pas.

Menurutnya, tidak timbul mereka menentang Islam dan perlaksanaan hudud kerana mereka faham pemerintahan di bawah Pas.

Tiada ulasan: