Ahad, 19 Januari 2014

Curi cincin RM5.2 juta, PDRM kerjasama dengan interpol

HARAKAHDAILY 


KUALA LUMPUR: Polis Diraja Malaysia bekerjasama dengan polis antarabangsa (Interpol) bagi mengesan tiga wanita dan seorang budak perempuan dipercayai warga asing susulan kes kehilangan sebentuk cincin bernilai kira-kira RM5.2 juta di ibu negara, Khamis lepas.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur ACP Khairi Ahrasa berkata pihaknya masih mengumpul maklumat dalam usaha mengenal pasti identiti kesemua individu terlibat.

"Kita percaya mereka masih berada di negara ini. Kita juga telah mengambil langkah meminta bantuan pihak Imigresen (untuk mengesan suspek) di pintu masuk dan keluar negara," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Dalam insiden kira-kira 3 petang itu, kumpulan wanita dan kanak-kanak itu dilaporkan memasuki kedai barang kemas eksklusif di pusat beli-belah di Bukit Bintang.

Namun, budak perempuan berusia lingkungan lapan hingga 10 tahun dipercayai menyelinap untuk mengambil kunci tempat cincin itu dipamerkan sebelum mencuri barang berharga itu dan meletakkan semula kunci berkenaan di tempat asal.

Polis telah menubuhkan pasukan khas untuk mengesan suspek. - Bernama

Tiada ulasan: