Jumaat, 31 Januari 2014

Kontroversi Marinatasha-Castmet berakhir

MALAYSIAKINI

 


Kontroversi antara penyanyi Marinatasha Isnariah Mustapar dan pengarah kewangan syarikat Castmet, Yong Pey Ling diselesaikan dengan penuh keharmonian.

Perkara itu diumumkan sendiri Marinatasha bahawa mereka telah sepakat menyelesaikan perkara itu dengan cara baik dan harmoni dalam pertemuan tertutup di pejabat Castment pada jam 11 pagi 26 Januari lalu.

"Saya menerima permohonan maaf pengarah urusan dan pengarah kewangan syarikat Castmet dengan hati terbuka sempena Tahun Baru Cina.

"Kami telah sama-sama sepakat memohon maaf. Alhamdullillah kes selesai," katanya.

Sementara itu, Presiden Karyawan Malaysia, Datuk Freddie Fernandez juga bersyukur kerana sengketa tersebut selesai dengan harmonis.

Beliau juga berharap diskriminasi artis bertudung tidak timbul lagi pada masa akan datang, sekaligus menjadi teladan kepada semua orang.

"Ini sebagai contoh kepada artis bertudung untuk membuat persembahan supaya jangan ada halangan sebegini," katanya dalam satu sidang akhbar petang semalam.

Sebelum ini, Malaysiakini melaporkan Marina mendakwa dirinya didiskriminasi oleh Castmet kerana bertudung.

Marina mendakwa dia yang sepatutnya membuat persembahan di majlis makan malam tahunan syarikat pembinaan itu di Kuala Lumpur pada 18 Januari lalu, telah diarah menghentikannya.

Beliau malah mendakwa diminta turun dari pentas oleh seorang pegawai kanan syarikat itu kerana memakai hijab.

'Kerana tudung, penyanyi diarah turun pentas'

'Artis bertudung tak sesuai untuk acara kami'

Demo isu artis bertudung Jumaat ini?

Penyanyi bertudung tolak alasan syarikat

Tiada ulasan: