Jumaat, 31 Januari 2014

Tee Keat : Liow Calon Sesuai Bertanding PRK Kajang

alt

Syafiq Syazwan 


KUALA LUMPUR - Barisan Nasional (BN) perlu meletakkan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai sebagai calon untuk menandingi Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Kajang.

Bekas presiden parti Datuk Seri Ong Tee Kiat berkata, BN perlu meletakkan calon 'heavyweight' demi memastikan pertandingan tersebut ibarat buku bertemu ruas disamping mengukuhkan lagi pegangan Liow sebagai Pengerusi MCA Selangor.

"Saya menyeru Pengerusi Jawatankuasa (Pusat) Pilihan Raya Kecil Kajang Datuk Dr Wee Ka Siong untuk mencalonkan Datuk Seri Liow Tiong Lai sebagai calon BN dan MCA di Kajang.

"Dalam perspektif kepentingan partisan, kemenangan beliau kepada Barisan Nasional Semestinya akan mengukuhkan lagi kedudukannya sebagai Pengerusi MCA Selangor dan menyelamatkan parti dari terus malu dengan tidak mempunyai wakil dalam Dewan Undangan Negeri Selangor," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Mengulas mengenai perletakan jawatan ADUN Kajang Lee Chin Cheh yang disifatkannya sebagai pengkhianatan kepercayaan, Ong menjelaskan PRK Kajang juga akan menguji kepercayaan komuniti Cina kepada kepimpinan Liow yang baru dilantik sebagai Presiden MCA.

"Memandangkan kawasan Kajang diduduki 40.4 peratus pengundi Cina, keputusan pengundian akan menjadikan sebuah kajian terbaik untuk melihat sokongan kaum Cina kepada parti.

"Delegasi pusat parti yang mengundi pemimpin baru ini seharusnya mempunyai keyakinan penuh dengan kebolehannya untuk memenangi kerusi tersebut untuk parti," katanya lagi.

Tiada ulasan: