Isnin, 11 Februari 2013

Penyokong PR sokong tanpa kira bangsa

GOKINA MORGANAN
Lim Guan Eng
Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng
 
GEORGETOWN - Penyokong Pakatan Rakyat (PR) akan memberikan sokongan penuh kepada semua calonnya yang bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-13 tanpa mengambil kira sentimen perkauman.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, sokongan masyarakat berbangsa Cina atau bangsa lain adalah berdasarkan kewibawaan calon dalam usaha membela nasib rakyat, bukan membabitkan isu calon Melayu atau bukan Melayu.

“Saya yakin penyokong PR dan pengundi amnya akan memilih calon yang mana boleh menjamin kebebasan, keadilan, kebenaran dan demokrasi dalam negara tanpa memilih kaum demi kepentingan nasional.

“Kalau nak undi Barisan Nasional mestilah penyokongnya mengikut kaum. Sebaliknya, penyokong PR dan masyarakat umum tentulah akan memilih calon yang sentiasa memberikan keprihatinan isu rakyat,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata, DAP tetap komited untuk capai matlamat menang besar pada pilihan raya akan datang melalui kerjasama dengan rakan dalam PR, iaitu Pas dan PKR.

“Saya yakin penyokong DAP akan memberi sokongan penuh kepada calon yang mewakili Pas dan PKR yang bertanding pada PRU akan datang berdasarkan manifesto PR, bukannya memilih calon berdasarkan bangsa," katanya.

Guan Eng meminta penyokong PR dan rakyat umumnya memilih calon-calon yang dapat membantu meningkatkan taraf ekonomi mereka.

“Rakyat perlu memilih calon berdasarkan isu-isu seperti pendidikan percuma, perkhidmatan internet tanpa wayar dan perkhidmatan tol lebuh raya utara yang percuma, bukannya memilih calon mengikut bangsa,” katanya.

Tiada ulasan: