Selasa, 18 September 2018

MENGAKULAH PH SUDAH MENIPU SATU MALAYSIA – NAJIB




Datuk Seri Najib Razak berkata beliau sangat terkejut dengan kenyataan Menteri Kewangan, Lim Guan Eng yang mendakwa ekonomi Malaysia kukuh.

Bekas Perdana Menteri itu berkata, nada itu jelas berbeza sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) yang mana pemimpin Pakatan Harapan (PH) mendakwa ekonomi negara sedang sakit ketika Barisan Nasional (BN) berkuasa.

Oleh itu kata Najib, sudah tiba masanya untuk PH mengakui segala penipuan mereka terhadap rakyat negara ini dalam usaha menumbangkan BN.

Berikut kenyataan penuh Najib yang disiarkan di Facebooknya:

Saya tersangat ‘terkejut’ membaca kenyataan Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini yang berkata bahawa ekonomi Malaysia masih kukuh malah beliau turut berikan lapan sebab.

Sebelum PRU14, tiada sekali pun dari mana-mana pemimpin Pakatan mengakui bahawa ekonomi Malaysia adalah dalam keadaan yang kukuh dan baik. Tidak sekali pun.

Yang ada hanyalah Guan Eng yang memuji ekonomi Pulau Pinang kukuh tetapi pada masa yang sama menuduh Malaysia akan ‘bankrap’, rakyat menganggur walaupun Pulau Pinang masih sebahagian dari Malaysia dan bukan negara asing pun.

Saya juga ingat pegawai khas Guan Eng iaitu Tony Pua (“harga barang akan turun dengan SST”) pernah mengeluarkan kenyataan media dua tahun dahulu kononnya Malaysia sudah hilang daya saing dan tiada lagi negara asing hendak mengimport produk hasil Malaysia biarpun eksport negara naik berpuluh peratus setiap bulan pada masa itu.

Sudah sampai masanya untuk Pakatan mengakui bahawa mereka telah menipu satu Malaysia dan mengakui hakikat bahawa kerajaan BN telah mewariskan sebuah negara dengan ekonomi yang kuat dan kukuh dengan kadar pertumbuhan KDNK yang antara tertinggi di dunia kepada kerajaan PH.

Jika ekonomi Malaysia akan terus kukuh pada masa atau tidak kini bergantung sepenuhnya pada pengendalian Guan Eng dan kerajaan PH. Kita doakan yang terbaik.


Tiada ulasan: