Sabtu, 21 April 2018

Tiada faktor ‘wow’ dalam lawatan Najib ke Kukup



Sambutan hambar untuk Najib di Kukup.


Kehadiran Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Razak ke kawasan Kukup menjadi perhatian penduduk kampung di sekitar Dewan Undangan Negeri (DUN) berkenaan.

Namun apa yang dinantikan oleh penduduk kampung ternyata hampa apabila kehadiran Najib tidak mendatangkan apa-apa perubahan yang besar di kawasan ini.

Menurut bakal calon Pakatan Harapan (PH) DUN N56 Kukup, Suhaizan Kaiat berkata bantuan yang diberikan ketika Najib hadir di Kukup tidak menyeluruh.

“Najib mengecewakan pemimpin tempatan kerana apa yang dimahukan oleh mereka sepertinya tidak direalisasikan oleh Najib.

“Faktor ‘Wow’ yang dinantikan ternyata tidak wujud. Ternyata fokus kepada pembangunan di bahagian barat daya Johor ini tidak ada apa-apa yang menarik.

“Apa yang diminta oleh Umno Bahagian dan Menteri Besar Johor untuk Tanjung Piai ini majoritinya tidak ditunaikan malah penduduk teramai di Kukup ini tidak mendapat hasil dari apa yang diberikan.

SUHAIZAN…calon PH di Kukup.

“Selain itu, kehadiran yang tidak menepati sasaran dalan program itu juga cerminan kepada kegagalan kepada Najib,” ujar Suhaizan.

Peruntukkan yang dijanjikan oleh Najib Razak yang membabitkan DUN Kukup ini adalah, peruntukkan sebanyak RM 3 juta kepada penternak dan nelayan, RM 3 juta kepada kaum kaum cina dan pembesaran Hospital Pontian.

Sebelum ini ceramah yang dibuat di Kukup itu telah mendatangkan tanda tanya ramai pihak apabila kehadiran Najib dilihat seperti tergesa-gesa yang memgambil masa hanya tiga hari.

Ceramah tersebut dihadiri orang ramai sekitar 3000 hadirin dan ceramah tersebut dilihat hambar.

Orang ramai tidak memberi reaksi ghairah kepada ucapan Najib menyebabkan ucapannya kurang bertenaga pada majlis tersebut.

Tiada ulasan: