Sabtu, 16 Julai 2016

Adun Meranti terlibat kemalangan

Adun Meranti terlibat kemalangan
Keadaan kereta yang membawa Mohd Nassuruddin.


TUMPAT - Adun Meranti, Datuk Mohd Nassuruddin Daud terlibat dalam kemalangan ketika dalam perjalanan ke Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra (LTSIP) Kota Bharu, pagi tadi.

Bagaimana pun, beliau terselamat selepas kereta Toyota Camry yang dinaiki beliau berlanggar dengan sebuah motosikal yang ditunggang seorang remaja di Chabang Empat, di sini.

Kejadian kira-kira jam 10.45 pagi itu, kereta terbabit dipandu pemandunya.

Mohd Nassruddin yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Dakwah, Penerangan dan Hubungan Seranta Negeri Kelantan berkata, ketika kejadian itu dia bersama seorang pemandu dan dua orang lagi dalam perjalanan menuju ke lapangan terbang.

"Sebaik tiba di Chabang Empat, tiba-tiba kereta yang dinaiki dirempuh oleh sebuah motosikal yang ditunggang oleh seorang remaja lelaki.

"Kejadian itu cukup pantas, dipercayai motosikal itu keluar dari stesen minyak sebelum merempuh bahagian kiri kereta yang kami naiki. Motosikal itu datang dari arah bertentangan," katanya.

Mohd Nassruddin berkata, akibat kemalangan itu, remaja terbabit mengalami  kecederaan di bahagian kaki, tangan dan muka.

"Kemalangan itu mengakibatkan kereta milik kerajaan negeri rosak teruk di bahagian kiri selain remaja terbabit mengalami patah tangan dan kaki.

"Saya berharap remaja terbabit cepat sempuh, saya juga sudah bertemu dengan keluarganya di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II)," katanya.

Kejadian kemalangan itu menyebabkan Mohd Nassrudin membatalkan perjalanannya ke Kuala Lumpur bagi menghadiri program Aidilfitri Perakan Lembah Pantai malam ini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tumpat, Supritendan Zaharuddin Rasip mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit.


Tiada ulasan: