Ahad, 31 Julai 2016

Isu Karbi : Aktivis PAS Jawab Fitnah Jahat Pegawai Khas Guan Eng

 

 



Setiausaha Lajnah Asas Tani & Alam Sekitar PAS Pusat, Huzir Sulaiman menjawab fitnah jahat pembantu khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Zaidi Ahmad berkaitan dengan isu Karbi.


Menurutnya, program ke Krabi anjuran Kerajaan Negeri Kelantan adalah lawatan rasmi terhadap Gabenor Wilayah Krabi, Thailand.

Tambahnya, antara perkara yang telah dibincangkan bersama di antara Kelantan-Krabi, adalah industri pelancongan, ekonomi dan pembangunan produk halal yang menekankan aspek kualiti dan bebas maksiat.

“Kos penganjuran tidak jauh beza seperti yang pernah dianjurkan di Selangor dan Pulau Pinang. Program di luar Negeri adalah amalan biasa sektor swasta dan awam khususnya dalam perkara-perkara yang melibatkan hubungan 2 hala, ekonomi dan pelaburan.

“Jangan lupa adanya Pesta Bogel di Pulau Pinang satu ketika dahulu (2014). Delegasi Kerajaan Pulau Pinang juga pernah ke Adelaide Australia atas urusan ekonomi dan pelaburan pada tahun ini.

“Mejar Zaidi DAP tidak suka amar makruf nahi mungkar yang diwajibkan atas seluruh Umat Islam agaknya? Khususnya yang berkaitan dengan Konsert Selena Gomez?,” soal Huzir di laman Facebooknya.

Huzir berkata demikian ketika menjawab kenyataan Zaidi yang menyindir isu Karbi yang dikaitkan dengan isu Selena Gomez.

mejar zaidi

“Janganlah kerana kebencian kamu terhadap PAS, maka kamu bersikap tidak adil. Sesungguhnya bersikap adil itu lebih dekat kepada takwa wahai Mejar Zaidi.

“Cukup-cukuplah dalam melontarkan fitnah serta kata-kata nista, maki hamun, kejian terhadap saudara seIslam kamu sendiri walaupun kini kamu bersama DAP.

“Selaku pegawai kepada Guan Eng, mudah-mudahan kamu tidak memalukan Guan Eng kerana tidak menyiasat hujung pangkal atau latar bbelakang program sebelum melemparkan fitnah sekeji ini,”kata Huzir lagi.

mejar zaidi1

Tiada ulasan: