Sabtu, 4 Januari 2014

Tiga DUN bergabung bantah kenaikan harga barang

SELANGOR KINI


KUALA SELANGOR : Lebih 100 penduduk di Dun Sungai Burong, Bukit Melawati dan Jeram bergabung mengadakan flashmob bantahan kenaikan harga barang  secara serentak sebagai kesinambungan daripada Perhimpunan Turun Kos Sara Hidup (Turun) di Dataran Merdeka, 31 Disember lalu.

Bantahan itu dilakukan dengan pelbagai jenis kain rentang menarik perhatian pengguna jalan raya terutamanya di persimpangan Assam Jawa.

bantah1

Penyelaras Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) Dun Bukit Melawati, S Manikavasagam berkata, penduduk bangkit menyatakan bantahan kerana tidak tahan menanggung kesengsaraan akibat kenaikan harga barang.

Menurutnya, penduduk yang tinggal di kawasan ini kebanyakannya tidak berkemampuan namun mereka terus dihimpit dengan kenaikan harga barang yang terus meningkat pada tahun ini termasuk tarif elektrik dan perkhidmatan siaran televisyen berbayar.

“Pengguna jalan raya tak rugi pun beri sokongan dengan bunyikan hon kereta kerana tak mustahil mereka juga tak terlepas berdepan dengan kenaikan kos sara hidup yang mendadak kali ini.

bantah2

"Mereka bukannya orang kaya yang tak terjejas dengan kenaikan harga barang. Dari awal lagi kita buat bantahan terhadap kenaikan harga minyak petrol kerana ia akan jadi punca utama kenaikan harga.

“Kita akan terus adakan bantahan dan merancang untuk mengadakan satu perhimpunan besar di Kuala Selangor melibatkan pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat (PR), mungkin tahun ini, tahun bantahan dan perhimpunan,” katanya dipetik Sinar Harian.EZY

Tiada ulasan: