Sabtu, 16 Februari 2013

BERANI sungguh mamat Umno neh [Saksikan...]

shalehudin.blogspot.com


Ketua Umno Bandar Baru Sentul isytihar sertai KEADILAN

BATU : Ketua Cawangan Umno Bandar Baru Sentul, Badaruddin Ismail mengisytihar penyertaannya ke KEADILAN pada program ceramah Pakatan Rakyat, malam tadi.

Badaruddin Ismail berbuat demikian depan Ahli Parlimen Batu, Tian Chua dan Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli.

“Saya masih lagi Ketua Cawangan. Selepas ini saya tunggu apa tindakan Umno terhadap saya,” katanya yang juga Ahli Jawatankuasa (AJK) Bahagian Umno Batu.

Sementara itu, Setiausaha Politik Ahli Parlimen Batu, Rozan Azen Mat Rasip pula berkata, penyertaan Badaruddin berikutan muak dengan penipuan dan sikap pura-pura pemimpin Umno.

Katanya, pelbagai tekanan dan sabotaj dilakukan Umno menjelang hari ceramah bagi memberi tekanan kepada Badaruddin dari meneruskan niatnya untuk menyertai KEADILAN.

“Dua kali kami terpaksa pindah lokasi. Walaupun pengerusi persatuan di tapak ceramah sudah terima deposit dan kita sudah maklumkan polis, tiba-tiba kata tiada kebenaran untuk ceramah,” katanya.


Ceramah dijadual di Dataran Menara Orkid terpaksa dipindah ke tanah lapang berdekatan Dewan Desa 8/9 Bandar Baru Sentul ekoran bantahan wakil Menara Orkid, yang kononnya menurut mereka tiada permit.

“Mereka sudah terima deposit. Kenapa timbulkan soal permit yang patutnya urusan kami dan polis? Polis pun sudah beri kebenaran berceramah dan tiada bantahan.

“Kita yakin, sabotaj itu sebenarnya bertujuan menekan Badaruddin berikutan pemimpin Umno bahagian goyah dengan penyertaan beliau ke KEADILAN,” kata Rozan.~ KD

Tiada ulasan: