Sabtu, 12 Januari 2013

Pakatan ikrar angkat martabat rakyat ke Putrajaya – Anwar

Oleh Aedi Asri
KUALA LUMPUR Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berikrar Pakatan Rakyat akan mengangkat martabat rakyat ke Putrajaya, supaya tidak lagi dizalimi kerajaan korup Umno BN.



Beliau menyeru rakyat bersatu untuk menukar corak pentadbiran negara sebaik membentuk Kerajaan Persekutuan baru pada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU 13).

“Umno BN sudah diberi peluang, rakyat cukup bersabar. Kini kita rayu (kepada) saudara, beri peluang agar suara keramat tadbir negara ini.

“Masa untuk diakhirkan penyelewengan dan rasuah Umno BN. Kita nak angkat martabat rakyat. Itulah makna suara rakyat, suara keramat,” katanya berucap pada Himpunan Kebangkitan Rakyat petang ini, di hadapan 100,000 rakyat yang membanjiri dalam dan luar Stadium Merdeka.

Tegas Anwar, Pakatan juga berikrar setulus hati untuk tidak izinkan sesiapa merompak wang rakyat dan negara jika menang PRU.

“Kalau ini (penyelewengan) boleh dikawal (dan dihapuskan), nasib rakyat dari Perlis ke Sabah, saya yakin taraf hidup semua rakyat dapat kita angkat,” sambungnya.

Tiada ulasan: