Ahad, 22 April 2018

Taikun Dana DAP Adalah Penyokong Chin Peng

 
 



 Taikun yang banyak memberi sumber kewangan kepada DAP, Koon Yew Yin adalah penyokong Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM), mendiang Chin Peng.

Menulis dalam laman peribadinya, koonyewyin.com, taikun itu berkata beliau pernah melawat Chin Peng di Hotel Novotel, Bangkok pada 2 Oktober 2011 selepas mendapat tahu aktivis PKM itu telah ditimpa sakit.

“Dia (Chin Peng) sangat berpengetahuan mengenai politik Malaysia yang terkini. Dalam perbualan kami, Chin Peng menekankan bahawa Malaysia adalah negara yang kaya dan orang Cina harus bekerjasama dan bekerjasama dengan orang Melayu untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yang lebih baik,”tulis Yew Yin.

Selain memberi bantuan kewangan kepada DAP, taikun Cina itu merupakan antara penderma utama kepada parti-parti Pakatan Harapan (PH) terutamanya Amanah dan PPBM.

Selanjutnya, sila baca “Taikun Cina Suntik Dana RM 50 Juta Untuk Pastikan DAP Tawan Putrajaya PRU 14” , “Taikun Koon Derma RM50,000 Kepada Mat Sabu” dan “Taikun Cina Suntik Dana Kepada PPBM Untuk Jayakan Misi Tawan Perak

Tiada ulasan: