Rabu, 19 September 2018

Kerjasama Umno-Pas tidak salah kerana pembangkang, kata Najib



Kerjasama Umno-Pas tidak salah kerana pembangkang, kata Najib

Bekas Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan tidak menjadi kesalahan untuk parti itu berpakat dengan Pas kerana kedua-duanya merupakan blok pembangkang.

Beliau yang juga bekas perdana menteri berkata,sebelum ini Pas juga bekerjasama dengan PKR dan DAP ketika parti itu berada dalam blok pembangkang sebelum PRU14 lagi.

“Tidak salah untuk Umno dan Pas berpakat kerana kita sama-sama pembangkang

“Tetapi pada pendapat saya, perjuangan untuk Melayu dan Islam tidak akan lengkap tanpa berjuang untuk semua rakyat Malaysia tidak mengambil kira kaum dan agama,” katanya menerusi kenyataan di Facebooknya, hari ini.

Dalam pada itu, Najib turut meminta ahli Umno memberi ruang buat Presiden, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bagi memperkasakan semula parti itu.

“Zahid perlu diberi ruang dan kepercayaan untuk mengatur langkah bagi memperkasakan semula parti dan hala tujunya,” katanya.

Sebelum ini, Ketua Pemuda Umno, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata, sebuah pasukan khas akan ditubuhkan sayap parti itu bagi menilai dan memperhalusi kerjasama antara Umno dan Pas.

Katanya, pasukan itu akan dipengerusikan oleh Naib Ketua Pemuda Umno, Shahril Sufian Hamdan.

Menurutnya, pasukan berkenaan juga akan mengambil kira pandangan perwakilan Pemuda Umno pada Persidangan Pemuda, Perhimpunan Agung Umno 2018 pada 29 September ini.

Tiada ulasan: