Isnin, 13 Januari 2014

Siasatan Di Hospital Sungai Buloh Beri Tumpuan Insiden Di Bilik Bedah - Dr Subramaniam

 MSTAR ONLINE
 
 
SUNGAI BULOH: Siasatan yang diumumkan awal minggu ini bukan secara keseluruhannya dibuat terhadap Radicare, tetapi memberi tumpuan terhadap insiden bilik pembedahan di Hospital Sungai Buloh, jelas Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr S. Subramaniam.

"Insiden tersebut akan disiasat. Kami mempunyai audit bulanan Radicare dan sudah tentu mereka yang bertugas di hospital menjalankan pemantauan dalaman setiap hari," katanya.

Beliau memberitahu pemberita pada sidang akhbar di Hospital Sungai Buloh bahawa bilik bedah akan boleh digunakan dalam masa kira-kira 10 hari.

Ketua Pegawai Operasi Radicare Halwah Abdul Manaf menggesa kakitangan hospital yang mempunyai aduan mengenai perkhidmatan untuk menghubungi syarikat itu secara langsung.

Ini berikutan laporan masalah pemungutan sampah oleh Radicare yang menukar kontraktor pembersihan di beberapa hospital yang membawa kepada longgokan sampah dan tandas kotor serta penutupan 12 daripada 22 bilik bedah di hospital selepas berlaku kebakaran.

Subramaniam menekankan bahawa masalah bilik pembedahan bukan disebabkan oleh Radicare tetapi disebabkan oleh kebakaran elektrik.

Tiada ulasan: