Jumaat, 18 Januari 2013

Tiga aktivis PAS Tampin didakwa esok

Wan Nordin Wan Yaacob,


SEREMBAN: Tiga aktivis PAS Tampin akan didakwa di Mahkamah Majisteret Tampin pada Jumaat (esok)  jam 9 pagi atas tuduhan mengganggu tugas penjawat awam.

Menurut satu makluman veteran PAS Tampin, Ali Maiden (gambar), kes ini adalah lanjutan tindakan aktivis PAS yang menghalang  dua orang yang tidak dikenali  membuang poster dan kain rentang ceramah membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Gemas pada bulan Januari  tahun  lalu.

Kata Ali,  pihak yang tidak dikenali itu melarikan diri selepas dikejar oleh aktivis PAS.

Malah tambahnya kemudian pihak tersebut menukar pakaian kepada pakaian seragam Majlis Daerah Tampin  di Balai Polis Gemencheh, Negeri Sembilan.

Ali mendakwa, salah seorang yang akan didakwa, Zanil Suboh memaklumkan kepada beliau bahawa mereka (tukang buang poster) adalah orang yang diupah pihak tertentu untuk mensabotaj program Pakatan Rakyat.

"Semua penyokong Pakatan Rakyat dijemput hadir memberi sokongan kepada aktivis PAS yang bakal didakwa  iaitu Zanil Suboh yang juga Ketua Penerangan  PAS Tampin, Musa Ali (warga Felda Bukit Rokan) dan Saudara Mohamad (warga Felda Bukit Jalor), " kata Ali lagi.

Tiada ulasan: