Rabu, 9 Januari 2013

SAMM Serah Bunga Kepada Polis Sebagai Simbolik Keamanan Sempena HKR112


SAMM Serah Bunga Kepada Polis 01

KUALA LUMPUR: Soladiriti Anak Muda Malaysia(SAMM) menyerahkan sejambak bunga kepada polis sebagai simbolik keamanan sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat 112(HKR122) Sabtu ini.

Penyerahan jambangan bunga ini dibuat oleh Koordinator SAMM Wilayah Persekutuan, Azmir Mustafa sambil ditemani Koordinator SAMM Selangor, Azhar Achil dan diterima oleh Timbalan Ketua Balai IPD Dang Wangi, M Nazir.

Jambangan bunga pelbagai warna ini membawa maksud mewakili beberapa NGO lain yang akan turut serta Sabtu ini.

Meskipun menerima SMS berbaur ugutan daripada pihak yang menamakan diri mereka Perkasa, Pekida, Pemuda Umno dan 80 NGO lain.

SAMM mengingatkan pihak berkenaan agar tidak melakukan sebarang bentuk provokasi pada HKR 112 kali ini.

Azmir dalam sidang media ringkas menyatakan, HKR 112 ingin diadakan secara aman tanpa melibatkan sebarang kekasaran mahupun kejadian yang tidak diingini sebagai satu bentuk proses pendemokrasian secara matang.

“Sayugia saya memberikan amaran kepada pihak-pihak ini untuk tidak sama sekali merancang untuk menyerang kumpulan-kumpulan rakyat yang hadir ke HKL 112.

“Sekiranya anda menjual, kami sedia membelinya. SAMM Wilayah tegas menyatakan kepada pihak-pihak ini jangan cuba ingin menghalang proses demokrasi dan kebebasan bersura daripada terus tertegak di bumi bertuah ini.

“Ini menunjukkan sikap sebenar rejim usang Umno-BN yang tidak pernah menghormati Keluhuran Perlembagaan dan juga prinsip-prinsip Rukun Negara,” katanya di luar IPD Dang Wangi.

Tambah Azmir lagi, SMS berkenaan diterima sekitar jam 4.00 hingga 6.00 pagi sejak tiga hari lalu
Namun demikian, SAMM tidak membuat sebarang laporan polis berhubung SMS berkenaan sebaliknya hanya ingin memberikan fokus kepada HKR 112.

SAMM Serah Bunga Kepada Polis 02

Tiada ulasan: