Rabu, 9 Januari 2013

Pengayuh Tunggal 'R' Terengganu Lepasi Jarak 200km

Editor BULETIN

http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita12/C4R%20Kuantan.jpgKUALA TERENGGANU - Hasrat beliau untuk cuma menyertai konvoi berbasikal 'Cycle For Royalti - C4R' dari Kuala Terengganu ke Dungun sejauh 80 kilometer akhirnya kini sudah melepasi jarak lebih 200 kilometer, sehingga bandar Kuantan.

Syeh Solah Syed Hassan, ketika menghubungi Buletinonline semalam mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang memberikan sokongan dan semangat kepada beliau sehingga berjaya meneruskan 'gatihan' hingga ke Kuantan.

Beliau berkata, InsyaAllah akan meneruskan kayuhannya sehingga ke KLCC dan berhemah di sana sebelum bersama-sama menyerahkan memorandum kepada Petrnas pada Jumaat 11 Disember.

"AlhamduliLlah, asalnya hanya nak 'join' C4R sampai Dungun 80km sahaja, tapi hari ini sudah sampai 200km....sampai Kuantan, terima kasih kepada semua pihak yang memberikan dorongan dan galakan,

"saya ucap terima kasih juga kepada Kumpulan Aktivis Media Independen (KAMI) Terengganu yang memberikan sumbangan untuk belanja makan, minum dan penyegaran sepanjang perjalanan,"ujarnya.

[Gambar - Syed Solah Syed Hassan, (berdiri paling kiri) memakai baju hitam putih 'R' Terengganu bergambar bersama peserta C4R sebaik tiba di Kuantan semalam]


Sehubungan itu, beliau menyeru seluruh anak-anak muda memberikan sokongan moral dan dapat bersama-sama 'R' Kelantan dan juga 'R' Terengganu menyampaikan memorandum kepada Petronas nanti.

Katanya, anak-anak muda hari ini, khususnya orang-orang Terengganu harus sedar dan tidak lagi tertipu dengan Umno dan Barisan Nasional (BN) serta bangkit 'mencegah' kemungkaran.

"kawan-kawan.....orang muda Terengganu mesti celik dan mesti sedar, jangan ditipu lagi oleh Umno-BN khususnya kes royalti minyak yang masih lagi belum diserahkan,

"mereka (pemimpin Umno) tidak boleh lagi diharapkan (mentadbir Terengganu) kerana menghabiskan wang sesuka hati tanpa manfaat kepada rakyat,"jelasnya.