Selasa, 15 Januari 2013

Isu Kanak-kanak: UMNO BN Boleh, Org Lain Tak Boleh, Mengapa Dwi Standard?


KELAB GREENBOC
 
Mengapa ada kanak-kanak di himpunan Najib?

Persatuan Progresif India Malaysia (Mipas) menyelar kerajaan kerana bertindak dwistandard dengan membenarkan anak kecil dan siswa hadir ke satu program bersama perdana menteri semalam, tetapi menghalang golongan berkenaan hadir di Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka.

Setiausaha agung Mipas S Barathidasan berkata acara perdana menteri di Semenyih semalam disertai kanak-kanak dan golongan pelajar.

Namun, polis mengumumkan untuk menyiasat penganjur berhubung kehadiran kanak-kanak di perhimpunan dihadiri 100,000 orang di stadium bersejarah itu semalam.

Beberapa universiti turut mengeluarkan larangan kepada siswa supaya tidak hadir ke perhimpunan di Kuala Lumpur itu.

“Mipas mempersoalkan kenyataan menteri pengajian tinggi yang tidak menggalakkan pelajar institusi pengajian tinggi daripada mengambil bahagian dalam perhimpunan ini.

“Pada masa sama, polis memberi amaran bahawa kanak-kanak tidak dibenarkan untuk mengambil bahagian dalam perhimpunan ini. Persoalannya mengapa wujud dwistandard seperti ini?

“Mengapa tiada larangan atau amaran daripada polis atau menteri pengajian tinggi, mengapa ada kanak-kanak dan pelajar dilihat di acara bertemu rakyat dengan Najib anjuran IPF (Parti Barisan Kemajuan India SeMalaysia) di Dataran Tesco di Semenyih?

“Secara asasnya, kedua-dua acara perhimpunan perhimpunan orang ramai," kata Barathidasan. -mk

Ulasan GB

Dah bagus dipuji-puji kerana berjaya mengawal keselamatan semasa #HKR 112, tiba-tiba polis buat kenyataan nak siasat penganjur.

Cukup tak senang mereka apabila perhimpunan itu berjalan aman.

Sekarang cari isu untuk memburukkan HKR 112 diantaranya konon ada perlanggaran ke atas syarat-syarat yang mereka kenakan terutama membawa kanak-kanak.

Bukankah perhimpunan itu aman, perhimpunan itu halal dan perhimpunan itu santai?

Bukankah tiada sebarang insiden yang tidak diiingini berlaku?

Di dalam program-program anjuran UMNO BN kenapa tiada larangan seperti itu?

Tindakan polis yang dwi standard itu amat menjelekkan. KPN perlu menjawab dan SUHAKAM perlu siasat PDRM mengapa wujudnya sikap dwi-standard ini!

Tiada ulasan: