Rabu, 14 September 2011

Gamis, PUM lancar Kempen Kami Tak Nak Maksiat

Harakahdaily


KUALA LUMPUR: Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (Gamis) sebagai peneraju gerakan mahasiswa Islam di Malaysia berasa terpanggil untuk turun meraikan sambutan meriah Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia, khususnya menjelang detik keramat, pukul 12 tengah malam 16 september ini.

“Insya Allah Gamis akan memimpin para belia juga mahasiswa untuk turun membawa gerakan dakwah bagi membasmi masalah sosial yang diwariskan setelah detik 12 malam berlalu,” kata Ketua Penerangan Gamis, Mohd Yusof Hadhari dalam satu kenyataan.

Menurutnya, atas dasar itulah Gamis dengan kerjasama Persatuan Ulama Malaysia (PUM) akan melancarkan gerakan khas yang bertemakan ‘Kempen Kami Tak Nak Maksiat’ bagi membuat pemerhatian, pemantauan dan juga pencegahan awal agar virus kemaksiatan dapat disekat dan dihapuskan.

Oleh itu, ujarnya Gamis menjemput seluruh mahasiswa Islam dan belia untuk hadir ke XPDC Dakwah Malam Merdeka 2011.

“Bagi yang berkelapangan untuk hadir, pihak kami menjemput anda untuk bersama kami berhimpun di Masjid KLCC pada pukul 9 malam yang dimulakan dengan bacaan yassin dan satu taklimat khas akan diadakan sebelum para petugas XPDC diagihkan mengikut kawasan sasaran,” ujarnya.

Katanya, para petugas juga digalakkan memakai pakaian kemas bagi menunjukkan imej contoh para belia lainnya.

Sehubungan dengan itu, katanya Gamis juga menjemput para wartawan untuk hadir bagi membuat Liputan.

“Dijangkakan XPDC ini akan tamat selewat-lewatnya pukul 2 pagi. Pastikan anda tidak ketinggalan untuk bersama menerokai pengalaman berdakwah bersama pasukan kami.

“Bersamalah kita berkongsi nikmat kemerdekaan ini dengan mencari redha Illahi disamping membantu menyelamatkan anak bangsa yang masih kehilangan arah tuju kehidupan,” ujarnya.

Sebarang pertanyaan bolehlah diajukan kepada Ridhuan (013-2229803) atau Syahirah (013-3932657).

Tiada ulasan: