Jumaat, 30 Disember 2016

Kemurahan Selangor bawa keberkatan

OLEH AFIX REDZUAN


SHAH ALAM: Kemurahan pentadbiran Selangor pimpinan PAKATAN yang memberikan banyak skim bantuan kepada rakyat membuka lebih banyak pintu keberkatan.

Pendakwah bebas, Mohd Zamri Mohd Zainuldin berkata, program bantuan diperkenalkan Kerajaan Negeri dari bayi sehingga warga emas berhasil membuat rakyat gembira dan selesa dengan pentadbiran sedia ada.

dsc_0896

“Ambil contoh Selangor, walaupun dihujung 2015 buat unjuran Belanjawannya defisit, sama dengan Kerajaan Persekutuan.

“Tetapi di hujung tahun 2016 ini rupanya keberkatan Allah buka kepada Selangor, kita ada lebihan RM300 juta. Bahkan Negeri Selangor juga mempunya rizab simpanan tinggi.

“Apabila rakyat gembira, lebih banyak pintu keberkatan terbuka,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam satu forum perdana bertajuk ‘Rezeki Berkat, Keluarga Selamat, Allah Rahmat’ bertempat di Dataran Kemerdekaan Shah Alam.

Dipengerusikan selebriti terkenal, Sharifah Anis Al-Idrus, forum berkenaan turut disertai Pensyarah Kanan di Jabatan Syariah, Fakulti Pengajian Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Dato’ Dr Mohd Izhar Ariff.

Forum berlangsung lebih sejam itu antara lain menekankan soal keberkatan dalam mencari rezeki supaya dapat membentuk sahsiah keluarga yang harmoni.

Disamping itu juga, ibu bapa perlu memberikan penekanan terhadap perkembangan anak-anak supaya mengamalkan akhlak Islam bagi mengelakkan mereka mudah terjerumus dalam kancah hiburan melalaikan.
-nR-

Tiada ulasan: