Isnin, 3 Mac 2014

Dakwa Anwar mahu lepas diri, Zaid terdesak raih undi Kajang

Oleh: Lyn Nasir


KUALA LUMPUR : Naib Presiden KEADILAN, N Surendran membidas kenyataan bekas menteri Datuk Zaid Ibrahim bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim mengusahakan ‘langkah Kajang ‘ bagi menyelamatkan diri daripada kes Fitnah II.

N_SurendranMenurut Surendran, kenyataan Zaid itu bukan sahaja tidak menunjukkan kematangan, malah dilihat terdesak untuk meraih undi.

“Daripada PRU 13 lagi, pertuduhan kes liwat ini ditimbulkan, kenapa seorang pemimpin harus ada sikap yang tidak matang dengan mengeluarkan kenyataan yang tidak masuk akal.

“Isu ni dah dimainkan lama, tapi Anwar dah terlepas dan masih bertahan sampai hari ini, kenapa timbul lagi isu sebegini?,” soalnya ketika dihubungi.

Terdahulu, Zaid yang bercakap dalam majlis makan malam bersama pengundi Kajang malam tadi turut berkata Anwar mahu menjadi menteri besar bagi memperoleh pengaruh, jika terlepas dari dakwaan itu.

Kata Surendran, tuduhan Zaid  merupakan modal  politik BN dan menunjukkan bekas menteri itu kehabisan idea dalam kempen pilihan raya kecil itu.

“Mereka seolah-olah tiada modal untuk berkempen, tapi gunakan isu yang sudah lapuk untuk meraih undi daripada masyarakat, terutama penduduk Kajang,”

“Tolong rasional dalam mengeluarkan apa-apa kenyataan, walaupun nak raih undi penduduk Kajang, jangan dilihat seperti terdesak,” ujarnya.

Tiada ulasan: