Isnin, 27 Januari 2014

Presiden MIC Belum Buat Keputusan Siapa Ganti Ramanan

Palanivel



KUALA LUMPUR: Presiden MIC Datuk Seri G. Palanivel belum memutuskan individu yang akan mengisi kekosongan jawatan bendahari agung parti yang ditinggalkan R. Ramanan

Beliau berkata, setakat ini jawatan yang dilepaskan Datuk R. Ramanan itu belum diisi oleh sesiapa sehinggalah beliau membuat keputusan bagi memilih calon yang sesuai.

"Presiden mempunyai kuasa memilih bendahari agung parti, tetapi saya belum membuat keputusan mengenainya.

"Tiada siapa sehingga kini yang saya fikirkan untuk mengisi jawatan tersebut," katanya kepada pemberita selepas melakukan lawatan kerja di Kompleks Giant Panda di Zoo Negara di sini, Isnin.

Beliau mengulas mengenai peletakan jawatan Ramanan sebagai bendahari agung MIC pada Isnin yang didakwa dibuat demi kebaikan parti.

Ramanan yang mengadakan sidang media berhubung peletakan jawatannya berkata, tidak adil apabila Palanivel menjadi mangsa dan dihentam media disebabkan kes sivil dan peribadi beliau.

Keputusan dibuat selepas beliau diperintah mahkamah untuk mengembalikan RM5.5 juta kepada pakar psikiatri, Tan Sri Dr M. Mahadevan Khamis lalu yang didakwa diterima secara palsu ketika "membantu" pakar itu mendapatkan bayaran pada empat tahun lepas.

Palanivel yang juga Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar berkata, Ramanan telah bertemu dengannya untuk membincangkan perkara tersebut sebelum menyerahkan surat peletakan jawatannya.

"Beliau ada datang berjumpa saya. Saya menasihatkan beliau supaya membuat keputusan yang difikirkan terbaik," katanya.

Sementara itu, Ramanan dalam sidang media terdahulu berkata keputusan meletak jawatan diputuskan dirinya sendiri tanpa arahan atau paksaan sesiapa.

Tiada ulasan: