Rabu, 23 Januari 2013

Saya tanding di mana arahan parti - TG Nik Aziz

MALAYSIA CHRONICLE

KOTA BHARU- Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, berkata keputusan untuk bertanding pada setiap pilihanraya tidak boleh dibuat keputusan sendiri oleh mana-mana individu.

Sebaliknya ia adalah keputusan pucuk pimpinan parti yang menentukan siapa bertanding dan di mana seseorang itu layak bertanding.

Beliau berkata demikian kepada media ketika mengulas permintaan sekumpulan masyarakat dalam Parlimen Bachok, yang mahu beliau bertanding dalam parlimen itu.

Tuan Guru berkata demikian ketika ditemui selepas majlis Hari Mesra AKSB, di Kompleks Perniagaan Saidina Ali, Kok Lanas, semalam.

“Kalau parti kata bertanding di kawasan A, maka A lah saya bertanding, kalau parti kata kawasan B, maka B lah saya akan bertanding," kata Menteri Besar yang kini berumur 82 tahun itu.

Namun, bagi beliau, untuk melawan Umno tidak semestinya tubuh yang sihat, tetapi pemikiran yang sihat.

Negeri selesai projek pusat

Pada masa yang sama beliau berkata, banyak projek yang sepatutnya dilaksanakan oleh kerajaan Pusat diselesaikan oleh kerajaan negeri, terutama jalanraya.

Kata Tuan Guru Nik Aziz antaranya Jalan Ketereh-Melor, yang begitu sukar untuk dilalui dengan mudah kerana jalan ini tidak diturap baru, yang sepatutnya--harakahdaily

Tiada ulasan: