Sabtu, 19 Mei 2012

Banner PAS Diconteng Dengan Cat Kuning. Lagi Pebuatan Tidak Bertamadun.



Blog pemudabukitkatil.blogspot.com

Minggu lepas kita dikejutkan dengan Ketua Pengarah Unit Amal, Saudara Johari yang menerima ugutan berbentuk sebutir peluru. 


Minggu ini, bilboard PAS di Tangga Batu dihancurkan.

 Awal tahun ini, kita dikejutkan dengan rumah Timbalan Pesuruhjaya PAS Johor yang dibakar , begitu juga seorang penduduk yang juga Orang Kelaianan Upaya di Bukit Baru Melaka diugut bunuh kerana menggantungkan bendera PAS, kini banner pas pula menjadi sasaran.

Banner pas yang dipasang di persimpangan Taman Indah, Bukit Sebukor ini diconteng dengan cat berwarna kuning. Mungkinkah ini perbuatan mereka yang tidak suka melihat kebangkitan rakyat semasa bersih baru-baru ini atau mahu menjatuhkan PAS dengan cara kotor.

Walaubagaimanapun, ia tidak mematah semangat PAS untuk memperjuangkan rakyat. Berikut laporan daripada Blog Penyelia Dun Bukit Baru, Cikgu Yusuf Wahab.

Hanya Pengecut Berani Berkokok Di Malam Hari

 
 
Inilah sifat dengki dan khianat pihak musuh yang tidak boleh melihat sebarang poster, risalah dan banner berkaitan dengan Pakatan Rakyat. Diajak berdebat takut maka cara orang hilang akal inilah yang digunakan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab. Kalau bukan politik kotor maka keadaan sedemikian tidak akan berlaku.
Dipetik daripada blog PAS Melaka bagaimana banner Penyelia DUN Bukit Baru telah disembur dengan cat kuning yang bermaksud BERSIH. Mengapa kerana benci pada BERSIH 3.0 yang lalu maka kain rentang atau banner yang tidak bersangkutan menjadi mangsa. Politik apakah ini?
Bacul dan pengecut itulah ungkapan yang sesuai kepada golongan yang tidak bertanggungjawab merosakkan harta benda orang lain tanpa memikirnya dengan keadaan waras. Golongan yang biasa terlibat ini dinamakan vandalisma yang tidak boleh melihat keadaan itu dalam keadaan baik atau sempurna serta keinginan untuk merosakkan hak orang lain ini satu tindakan tidak bertanggungjawab.
Vandalisma ini bukan sahaja berlaku dalam arena politik semasa namun vandalisma juga berlaku seperti merosakan harta benda wama tanpa sebab kecuali untuk memuaskan nafsu semata-mata atau kerana ingin tunjuk kekuatan kepada orang sekeliling bahawa mereka boleh lakukan apa sahaja tanpa memikirkan perasaan orang lain.
Vandalisma politik pula merujuk sesebuah parti tidak senang melihat lawannya gah dengan adanya bahan kempen atau publisiti. Bagi merosakkan imej sesuatu parti itu, maka unsur-unsur jahat dan vandalisma inilah yang menyebabkan berlaku seperti dalam gambar di atas. Politik di Malaysia boleh disifatkan politik "Engkau sahaja yang boleh siar, orang lain tidak boleh".
Apa gunanya berpolitik jika tidak mahu ada pihak lawan yang dinamakan status quo? Politik yang bijak adalah melontarkan idea yang bernas supaya rakyat menilai dan bukannya politik vandalisma ala-ala budak sekolah menengah. Tidak senang dengan kemasyuran seseorang makan rosaklah kemasyuran itu ditangan yang jahil.
Apakah ini salah mereka yang melakukan vandalisma atau salah pemipin yang gagal mencorakkan nilai-nilai beretika dan beradab dalam kehidupan seharian? Untuk apa kita berpolitik sekiranya ada perosak yang sering merosakkan harta benda. Ibarat sawah padi yang rosak padinya kerana seekor tikus.

Tiada ulasan: