Khamis, 10 November 2011

Hujahan kes liwat Anwar ditangguh ke 8,9 Disember



MALAYSIA KINI

Kes perbicaraan liwat II yang membabitkan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim telah ditangguhkan ke 8 dan 9 Disember untuk penggulungan hujah.

Sebelum ini, mahkamah menetapkan 23 dan 24 November bagi tujuan berkenaan.

azlanHakim Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden membenarkan penangguhan itu kerana pasukan pembelaan Anwar memerlukan masa lebih panjang dalam menyiapkan transkrip nota prosiding kes tersebut.

Tarikh itu ditetapkan selepas peguam-peguam, Datuk Param Cumaraswamy dan Sankara Nair yang mewakili Anwar bersama Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd. Yusof Zainal Abiden dan Timbalan Pendakwa Raya, Wong Chiang Kiat menemui Mohamad Zabidin di kamar beliau pagi ini.

Dengan kebenaran penangguhan tersebut, peguam Sankara berkata tarikh 23 dan 24 November yang sebelum ini ditetapkan untuk penggulungan hujah telah dilapangkan oleh mahkamah.

Anwar, 64, dibicarakan atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 26, di unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, No. 99, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Tiada ulasan: