Jumaat, 22 Mei 2020

PRK Chini menguji MOU PN



PRK DUN Chini, Pahang telah ditetapkan pada Sabtu 4 Julai, manakala tarikh penamaan calon ditetapkan pada 20 Jun, pengundian awal 30 Jun 2020. Seperti sebelum ini PRK DUN Chini juga menetapkan masa mengundi 8 pagi hingga 5.30 petang, dengan 20 saluran baharu berbanding 46 saluran pada PRU14 mengikut kata Pengerusi SPR.

Walaupun lambat lagi PRK ini akan menguji MOU parti-parti yang bersama Pakatan Nasional (PN) dan kita akan lihat bagaimana BERSATU akan membantu UMNO dalam PRK nanti. Berstu boleh ambil peluang ini untuk turun berkempen kerana turun main-main pun PN pasti memang besar dan BERSATU boleh tumpang sekali dan kerjasama PN makin erat.


Berdasarkan kepada keputusan PRU-14 yang lalu. Nampaknya PH tak ada harapan langsung.

Bayangkan undi UMNO + PAS akan menjadi 15, 432 undi berbanding PH 1,065. Sah hilang deposit.


Hari ini Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution Ismail berkata bahawa partinya masih sedang membuat tinjauan lapangan sebelum mengambil sebarang keputusan berhubung Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Chini.

"Memandangkan PKR bertanding di kerusi tersebut sejak PRU ke-10 (tahun 1999) parti sedang membuat tinjauan lapangan sebelum mengambil keputusan lanjut," katanya.

PKR bertanding di DUN Chini pada tahun 1999, menang dengan majoriti tipis, sebelum kalah di empat PRU berikutnya termasuk pada PRU ke-14 yang lalu.

Tapi jangan fikir banyak yang kita akan dengar nanti PKR akan kata demi untuk menjimat wang rakyat PH tidak akan bertanding. Ayat biasa untuk kencing rakyat. Daripada Malu hilang wang pertaruhan lebih baik kencing!

MR :  Alasan covid boleh juga! atau taja parti bebas


Tiada ulasan: