Selasa, 30 April 2019

PAS-Umno Pasir Salak tidak mahu berpecah lagi

QATRUNNADA LATFI & MARIATUL MB

PASIR SALAK: PAS Kawasan dan Umno Bahagian Pasir Salak telah bersama menjayakan Himpunan Perpaduan Ummah yang dilangsungkan di Chenderong Balai, di sini kelmarin.
 
Ia merupakan himpunan seumpama kali kedua yang berpusat di Dun Sungai Manik, setelah kali pertama dilaksanakan dalam Dun Kampung Gajah sebelum ini.
 
Yang DiPertua PAS Pasir Salak, Ustaz Mustafa Shaari menyifatkan hubungan erat dengan Umno kini umpama janji untuk sehidup semati yang turut disambut Ketua Umno Pasir Salak, Dato' Tajuddin Abdul Rahman.
 IMG 20190430 WA0108
"Umno dengan PAS jangan bergaduh lagi. Kita mesti bersatu untuk memenangkan Islam. Kita jangan berebut kerusi, kerana ini yang membuat Melayu berpecah," ujarnya yang juga Ahli Majlis Tertinggi Umno.
 
Turut berceramah adalah Adun Kok Lanas, Dato' Alwi Che Mat yang memuji situasi di Kelantan di mana BN tidak seperti pembangkang kerana diberi peranan mengaudit urusan Kerajaan Negeri.
 
Kemuncak ceramah disampaikan Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Dato' Mohd Nassuruddin Daud di mana menyeru kerjasama bagi mengembalikan hak Islam yang diragut PH.
 
Terdahulu, silaturahim antara PAS dan Umno Pasir Salak terserlah pada gotong-royong Kenduri Rakyat yang menyaksikan dua lembu disembelih dan dilapah menjadi hidangan utama.
 IMG 20190430 WA0109
Majlis anjuran Pusat Khidmat Parlimen Pasir Salak dan PAS Pasir Salak itu diadakan di pekarangan Pejabat PAS Pasir Salak pada sebelah siangnya. - HARAKAHDAILY


Tiada ulasan: