Khamis, 28 Ogos 2008

Anwar gembira kembali ke Parlimen
Oleh ARIFFUDDIN ISHAK


KUALA LUMPUR: Hasrat menjadikan Parlimen sebagai gelanggang yang benar-benar berfungsi untuk menyuarakan tuntutan rakyat menjadi matlamat utama bagi Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mengangkat sumpah sebagai Ahli Parlimen hari ini.

"Saya gembira apabila kembali semula ke Parlimen setelah meninggalkannya sedekad yang lalu. Ini adalah peluang terbaik untuk saya suarakan permintaan rakyat bersama dengan PAS dan DAP," katanya dalam sidang media di Lobi Parlimen selepas proses angkat sumpah.

Beliau juga melahirkan rasa terharu dengan keputusan rakyat di Permatang Pauh yang berkeinginan untuk beliau kembali semua ke Parlimen sebagai wakil mereka.

"Saya sedar sejak saya disingkirkan dengan cara zalim sepuluh tahun lalu, seluruh jentera Umno dan kerajaan hingga kini mengambil segala langlah untuk menafikan hak saya menduduki kerusi ini.

"Namun dengan kebijaksanaan pengundi, saya merasa lega kerana kini saya bebas dari cengkaman sedemikian," katanya.

Tiada ulasan: