Selasa, 12 Julai 2016

Pelajar maut ditimpa tiang gol

Anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Gua Musang tiba di tempat kejadian untuk membawa jenazah ke Hospital Gua Musang
Anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Gua Musang tiba di tempat kejadian untuk membawa jenazah ke Hospital Gua Musang


Seorang pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tengku Indera Petra 2, Gua Musang maut ditimpa tiang gol ketika bermain bola di padang sekolah itu.

Mangsa, Nik Mohd Lutfi Nik Kamaruddin, 14, mati di tempat kejadian kira-kira jam 9 pagi tadi kerana mengalami kecederaan parah di kepala akibat tiang gol terhempap ke atasnya.

Ketika kejadian, pelajar tingkatan dua itu dikatakan cuba menjaringkan gol, tetapi dia tiba-tiba rebah sebelum tiang gol hoki itu tumbang menghempap mangsa.

"Saya nampak arwah jatuh selepas dia menendang bola ke arah (gawang) gol, tetapi dia tiba-tiba rebah tertiarap. Ketika itu juga tiang gol berkenaan tiba-tiba jatuh ke atasnya," kata rakannya, Wan Mustakim Wan

Musa, 14, yang sama-saama bermain bola bagi subjek Pendidikan Jasmani dan Kesihatan di padang sekolah berkenaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gua Musang, Superintendan Rajab Ahad Ismail ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan siasatan dilakukan bagi mengetahui punca kejadian. - MalaysiaGzette


Tiada ulasan: