Isnin, 21 September 2015

PAS benar sesiapa sahaja sertai H60K, tetapi jangan rasis

ANTARAPOS.COM


Post Pic



SHAH ALAM: PAS menerima sesiapa sahaja untuk hadir ke Himpunan 60,000 (H60K) di Kelantan pada bulan depan bagaimanapun menegaskan parti Islam itu menentang rasis.

Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata parti itu mengalu-alukan mereka yang mahu menyokong pembinaan kerukunan dan keharmonian negara.

“Kita mengalu-alukan semua pihak,” katanya yang mengulas hasrat kumpulan baju merah menyertai himpunan mereka pada 17 Oktober depan.

Beliau dalam pada itu mengingatkan semua rakyat mesti menghormati kebersamaan rakyat menentang rasuah, dan salah guna kuasa.

Gabungan NGO Melayu hari ini menyatakan minat untuk turut serta dalam H60K yang dianjurkan PAS itu.
Pengerusinya, Datuk Jamal Md Yunos berkata pihaknya menyokong tujuan PAS yang mahu menyatupadukan orang Melayu seperti yang termaktub di dalam perlembagaan negara ini.

"Saya ada terbaca artikel yang mana PAS akan berhimpun. Kalau kami yakin dengan manifesto mereka iaitu untuk bawa penyatupaduan ke arah orang Melayu seperti yang termaktub dalam perlembagaan, kami akan bersama menyokong mereka.

"Kita akan turun sekali bersama mereka asalkan tak lari daripada Perlembagaan. Tak ada masalah," katanya dipetik Malaysiakini.


Tiada ulasan: