Isnin, 21 September 2015

Najib fail permohonan batal saman Anina

 
Najib dan Rauf juga aka n menfailkan permohonan untuk menggantung prosiding yang difailkan plaintif sementara permohonan untuk membatalkan saman didengar


najib,anina,saman


KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Tun Razak dan Setiausaha Kerja UMNO Datuk Abdul Rauf Yusoh akan memfailkan permohonan pada Selasa untuk membatalkan saman yang dibuat bekas ahli Wanita Cawangan Padang Mat Sirat, Anina Saadudin.

Menurut laporan Bernama, Peguam Nor Emilia Mohd Iszeham yang mewakili Najib dan Abdul Rauf
memberitahu media bahawa kedua-dua defendan juga akan memfailkan satu lagi permohonan iaitu untuk menggantung prosiding beberapa permohonan yang difailkan plaintif sementara permohonan untuk membatalkan saman didengar.

“Kami akan memfailkan permohonan itu esok,” katanya selepas kes itu disebut di dalam kamar pada Isnin di hadapan Timbalan Pendaftar Norfauzani Mohd Nordin.

Pada 28 Ogos lalu, Anina memfailkan saman terhadap kedua-dua defendan antaranya bagi menuntut pembayaran balik sejumlah US$650 juta yang didakwa dimasukkan oleh Najib ke dalam satu akaun bank bukan milik UMNO di Singapura.

Peguam Aizul Rohan Anuar yang mewakili Anina pula berkata mahkamah mengarahkan pernyataan pembelaan difailkan selewat-lewatnya 1 Oktober.

Aizul Rohan berkata mahkamah menetapkan 26 Okt ober untuk pengurusan kes di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Mohd Zaki Abdul Wahab

Tiada ulasan: